לכל משחק יש משחק מקדים.

Red-Dots-background

לא פעם מנהל מוכשר עם אישיות מלבבת, נדחה על "תחושה" כי משהו ש"לא בא טוב" , "לא סגור לגמרי" "משהו חסר" לצד השני.

הצד השני לא תמיד יודע לומר מה חסר

והמנהל – מאבד את ההזדמנות.

שימו לב : ריכוז ה"ראיות" לא נמצא במודע של המראיין אלא בתת המודע שלו, מה שמלמד שהמראיין  נותר עם החוויה של הדבר ולא עם הדבר עצמו.

חקירה של האירוע מלמדת כי המנהל נכשל במשחק המקדים.

והינה מקרה מלמד שקרה לפני חודשיים:

אני מייצגת מנהלת בכירה בתחום משאבי אנוש שעובדת בחברה תעשייתית.
כעת כשהיא מוכנה לאתגר הבא שלה, היא הגיעה אלי כדי שאלווה אותה, בדיסקרטיות:
שאפתח לה דלתות, שאשתף איתה הזדמנויות ואכניס אותה לחדר עם המנהל המתאים. שאשווק אותה.
ואכן ההזדמנות הגיעה. הייתה פגישה 1 עם המשנה ועוד אחת  עם המנכל . הפידבק שקיבלתי מהלקוחה היה מאוד טוב ובחוויה שלה היה חיבור ו-match טוב.
המשוב מהמנכ"ל היה שונה,  משהו בתחושה שלו , שלא ידע להצביע עליו ממש, היה חסר ועורר ספק לגביה.
כשתחקרתי יותר לעומק הבנתי מה הפריע הבנתי ש:   זמן התגובה של הלקוחה שלי להודעות שלהם היה איטי, התגובה עצמה הייתה עניינית מידי עד כדי קורקטי.
כשבחנתי את ההתנהלות של הלקוחה שלי איתי שמתי לב שגם כאן יש כמה כשלים:
היא משיבה למסרונים  שאני שולחת אליה כעבור זמן רב.
היא לא מעדכנת בפגישות המשך שנקבעו לה
וגם כשהתקשרתי והיא הייתה בממתינות, היא לא חזרה אלי אלא אני חזרתי אליה.
שמתי לב שכל אלה יצרו אצלי כעס ואף תסכול ומחשבות האם כדאי להמשיך לעבוד יחד ואולי לא.
בשיחה איתה הצפתי את כל העובדות הללו ושאלתי אותה :
1.האם היא מודעת לזה?
2. מה היא חושבת על זה.
אז כמובן שהיא לא הייתה מודעת לכך שההתנהגות  הזו גורמת לצד השני לחוש ריחוק וחוסר עניין לעבוד איתה. זה גם גרם לחברה להטיל ספק ביכולותיה המקצועיות (כאשת משאבי אנוש איך יכול להיות שהיא לא מנהלת את התקשורת של עצמה היטב?!

 

מה שהיא ומנהלים רבים אחרים לעיתים מפספסים זה
שלכל משחק – יש משחק מקדים.
זה אומר שאתם על המגרש והמשחק מתחיל עוד לפני הפגישה בפועל.

המשחק מתחיל ברגע שנוצרת אינטראקציה ראשונה- למשל: כשאתה מגיש מועמדות למשהו או או פונה למישהו ברשימת הקשר הרחוקה שלו
מרגע זה אתה  על המגרש והכל חייב להיות מנוהל!

יש חשיבות ל- איך אתה מגיב ו/או איך את מנהלת את התקשורת עם בעל העניין, לדוגמא:
•  האם אתה מגיב למייל באותו רגע
• האם את אדיבה במייל
• האם אתם מוודאים שהמייל התקבל
• האם אתם משיבים למסרונים שמתקבלים בכלל? ובזמן?
• כמה אתה זמין ונגיש לצד השני למשל קובע מועד לפגישה או שאתה מנהל מתמהמה
• האם את עוקבת ומתקשרת כעבור כמה ימים לבדוק איפה הדברים עומדים
• כשמתקשרים אליך ואתה בממתינה – האם אתה מגיב בהודעה מיידית שתשוב או  לא
• האם את מנהלת זום תוך כדי נהיגה
ועוד ועוד…

כל אלה בקיומם או העדרם לא בהכרח מעידים על מי שאתם
אבל הם לחלוטין עלולים להטות את הכף, ולא תמיד לזכות.

מה אפשר ללמוד מכל זה?

• קחו אחריות על העברת המסרים שלכם
• תהיו מודעים לתגובות שלכם
• תהיו ערניים כאילו אתם במשחק הכי חשוב של החיים שלכם.

ותזכרו:
חשוב להתכונן היטב למשחק המקדים כי הוא עשוי לקבוע מה תהיה התוצאה הסופית.

 

שיתוף הפוסט

רוצה לשמוע פרטים נוספים ולהירשם לחממה?
הזינוק שלך מתחיל כאן!

דילוג לתוכן